środa, 5 września 2012

Moja mala kolekcja Storczykow:)

                                           Storczyki


Moja przygoda z storczykami zaczela sie po wprowadzeniu do Nowego Domu....
nie posiadalam niczego nawet lodowki ale postanowilam, ze cos do niego wniesc musze wiec w Markecie budowlanym podczas wybierania farb do scian wybralam sie do dzialu ogrodniczego i kupilam, az za cale 6 funtow storczyka w kolorze  bialym.
Byl piekny do czasu..... kwiatki po jakims czasie podopadaly i pousychaly lodygi pomimo moich wszelkich stran i podlewan i odrzywiania go nawozami specjalnymi do storczykow padl......
zostaly lisciue wiec go poprostu wyrzucilam bo i po co trzymac nijakie liscie w donicy.I taki chyba z 10 storczykow przewinelo sie przez moje parapety w domu i wszystkie ladowaly w smietniku, az pewnego razu w dniu 27lipca 2010 to byly moje imieniny muj wtedy jeszcze narzeczony, a teraz juz maz:)**  podarowal mi storczyka 
A OTO I ON:


 i to takiego samego jakiego sobie kupilam pierwszego a on nawet nie wiedzial ze tamten tez byl bialy i powedzial ze musze o niego dbac wyjatkowo bo jesli ten kwiatek uschnie i go wyrzuce znaczyc bedzie, ze go nie kocham!! hmmmm....... postanowilam ze z tym kwiatkiem to ja musze dojsc do porozumienia i tak sie z nim dogadalam,ze mam go do tej pory i regularnie kwitnie wypuscil nowe lodygi i ma sie swietnie:)
tylko ostatnio muj maz zaslaniajac okna roleta zachaczyl o storczyka i odpadla mu jedna galazka z mnustwem kwiatkow:/ ale na drugiej jest pelni takze w dalszym ciagu jest w dobrej kwiecistej kondycji:)
do tej pory uzbieralam kilka ciekawych odmian.Niektore byly w dlgim czasie w stanie spoczynku i poprostu sobie staly z samymi liscmi az postanowilam je przesadzic kupilam im przezroczyste doniczki ze szkla i wtedy zaczely rosnac i wypuszczac nowe lodygi i korzenie:)
a oto i one:

ten storczyk daje czadu ruszyl tak ze lada moment pojawia sie pierwsze kwiatki:)

tak powinna wygladac doniczka do storczykow.Musi byc przezroczysta zeby korzenie mialy dostep do swiatla slonecznego.
u tego storczyka wyrosla bardzo zdrowa i gruba lodyga mam nadzije ze sie rozgalezi i bedzie naprawde na co popatrzec:) liscie ma solidne i jak urosly!
 
 
a ten to juz zupelnie inna bajka jest zupelnie inny niz zwykle storczyki!Jak pierwszy raz go zobaczylam to myslalam ze to jest bambus
 a to jest nowy ped lub szczepka niemam pojecia co z tym zrobic poczekam co bedzie sie dziac dalej czy to moze odpadnie czy co jak by tak sie stalo to super by bylo bo bym posadila w nowej doniczce i bym miala z jednego dwa!
 a tak wygladaja paki z ,ktorych rozwina sie biale kwiatki:)
Ostatnio jak bylam w Ikei to na kaciku wyprzedazy znalazlam 2 storczyki po 50 pensikow:)) byly wymordowane owiedle i wygladaly ja 7 nieszczesc!! ale ja postanowilam je ratowac:
 

Narazie dostaly zwykle doniczki bo niemoge tutaj dostac przezroczystych szklanych doniczek w tym celu musze poczekac az do grudnia jak pojade na Swieta do Polski i przywioze kilka na zapas:)
urzekly mnie te storczyki bo takich jeszcze nie widzialam sa takie inne ciekawa jestem jak kwiatki beda wygladac??
 
Mam jeszce jeden storczyk ale on pomalutku rosnie ale w koncu moze sie doczekam pieknych kwiatkow??
 ten wypuscil 2 lodygi ledwo je widac na zdjeciu bo sa malusienkie ale mam nadzije ze wynagrodzi moja cierpliwosc  ten kwiatek wyjatkowo okwieconymi obydwiema lodygami:)
synek zbil w tym kwiatku doniczke i musialam przesadzic go do metalowej doniczki mam nadzieje ze mu nie zaszkodze ta zmiana:/??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz