czwartek, 19 lutego 2015

Irlandia Północna kilka faktów! #1

                                                          Hejka Kochani:)

Jak wiecie lub nie wiecie mieszkam w IRLANDII PÓŁNOCNEJ ni to IRLANDIA ni WIELKA BRYTANIA....

Mieszkam tu już prawie 8 lat.... meggaaaa długooo za długgoooo ,czasem mysle ale to już końcówka:)

A więc......   jest tu mieszanka wielu kultur i religii....   kościołów itp.....
Są tu osiedla Katolickie oraz Protestanckie......
Chodzą różne opinie gdzie lepiej jest mieszkać... ja mieszkam na Protestanckim chociaż jestem Katoliczką..... i nie którzy robią wielkie oczy na to.... bo jak to po co na co?? dla mnie nie ma podziału i nie ważne w co wierzysz lub nie wierzysz ....
Bo Tubylcy ( mieszkańcy wyspy)  dzielą sie na Katolików i Protestantów i za nic w świecie nie zamieszkali by na innym osiedlu....  katolik nie wejdzie na protestancka dzielnię a prostestant nie wejdzie na katolicką....  

Są tu Parady Protestantów w lipcu oraz  bonfire night  czyli takie wielkie  ogniska całe zajscie sie dzieje w Lipcu... jest tu wtedy dość niebezpiecznie bo Katolicy nie chcą dopuscic do Parad i do palenia stosów i czasem strach wyjść na ulicę.... 
                                                                          Parada

                                                                           Stosy

                                           Bramy rozmieszczone a wejściu na dzielnicę
 Zdarzają się też takie sytuacje że Katolicy aby zatrzymać paradę podpalają przypadkowe auta...


Nie lubie tego czasu tutaj i zawsze się staram w tym czasie wyjechac do polski na urlop

2 krany to mnie doprowadza do szału!!! są wszędzie... w szpitalach w centrum handlowym itp....
Jeden z ciepłą a drugi z zimną wodą ileż to razy sparzyłam sobie ręce....

Przed potopowe mega nie higieniczne ręczniki materaiałowe w publicznych toaletach

                   Ochyda!!! ile na tym bakteri siedzi!!! nigdu z nich nie korzystam.....

                                                                 Lewo strony ruch


Przyznam Wam że dla mnie to zupełnie normalne i niczym mnie nie dziwi gdyż  zdawałam prawo jazdy właśnie tu w tych warunkach  i  bardziej przerażona była bym zdawaniem w Polsce po prawostronnym ruchu......   nie umiem jezdzic po prawej stronie choć bardzo sie starałąm i nawet troche jechałam w Polsce:) 

Kierownica po prawej stronie w samochodzie
Dla mnie to zupełnie normalne:)) 
Nie miałam okazji jechac autem z kierownica po lewej stronie ale jak bym musiała to pewnie bym biegów szukała w drzwiach hahahaha

Darmowe lekarstwa!!!

Oj tak dobrze widziecie!!! Lekarstwa są za darmo!!! idziesz do lekarza dostajesz recepte a w aptece nikt od ciebie nie rząda pieniedzy! 
Pamięta sytuacje gdy tu przyjechałam tu i poszłam do apteki po mlek dla dziecka  które lekarz przepisał na recepte bo miał mały skazę białkową a nikt nie uprzedził mnie ze lekarstwa są tu za darmo.... dostałam worek z puszkami mleka i Pani mu mówi bye bye! a ja do niech ile płacę ?? a ona że nic! a ja na to jak to nic??!! a ona do mnie że no nic bo jest za darmo... a ja mslalam że coś żle zrozumiałam i sie bałam wyjśc z apteki  hahahaha 

Pieniądze!!   
I tu jest pełen wachlarz pieniędzy.... bo każdy bank ma tu swoje pieniądze!!!  


 A ten banknot  jest wyjątkowy ponieważ jest zrobiony z takiego tworzywa że nie zniszczy sie go ani nie podpali ani nic.... i na dodatek jest transparentny

Ale jadąc do Polski zawsze trzeba brać ze sobą Brytyjskie funty bo z tymi powyższymi jak sie pojedzie do Polski to można sobie orygami składać nie wymieni sie ich w kantorze....

To na tyle kochani:) ale to jeszcze nie wszystko będą kolejne posty z ciekawymi faktami:)
Pozdrawiam serdecznie:)

11 komentarzy:

  1. świetny i ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  2. łał 8 lat to sporo... zazdroszczę tej irlandii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj kochana naprawde nie ma czego.... Dla tego to juz mozna powiedziec końcówka mojej emigracji bo szykujemy sie do powrotu:)

      Usuń
    2. bardzo bym chciała wyjechać za granicę bo tu w polsce a w szczególności w łodzi nie mam perspektyw na lepsze zarobki;/

      Usuń
  3. 11 lipca obchodzi się święto o nazwie 'Bonfire Night', nie 'boom fire'. Święto te czci pamięć bitwy pod Boyne kiedy to protestanci pokonali katolików.
    Nie byłam nigdy w Płn. Irlandii, a szkoda... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak piszesz:) A co do zwiedzania Irlandii to naprawde polecam jest tu przepięknie:)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy wpis Kochana, fajnie bylo poczytac o tych ciekawostkach, licze na wiecej :)))! Z pieniedzmi niezly cyrk ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rozumiem idei dwóch kranów :D

    OdpowiedzUsuń